• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 16
ديروز : 89
ماه : 1681
 
تاریخ : سه شنبه 14 بهمن 1393     |     کد : 100

فرماندار شهرستان تبریز در جمع مردم شهر سردرود:پیشینه ی سیاسی کاندیداهای انتخاباتی را بررسی کنیم

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مردم باید نسبت به وظایف سیاسی خود آگاه باشند و در انتخابات با شناخت کافی در مورد افراد رای دهند و نه بر اساس مشخصات ظاهری یا تناسبات قومی.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری سردرود و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز ، رحیم شهرتی فر شب گذشته در مراسمی در جمع مردم سردرود افزود: متاسفانه بیشتر ما بدون توجه به پیشینه ی سیاسی کاندیداها و تنها با توجه به مشخصات ظاهری به آن ها رای می دهند و این امر بسیار آسیب زننده خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: باید نسبت به سرنوشت سیاسی کشور حساس باشیم و با شناخت کافی از کاندیداها و شفاف سازی پیشینه ی او را انتخاب یا رد کنیم.

وی یاد آور شد: کاهش میزان تورم در یک سال گذشته از مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است و در مدت یک سال دولت موفق شده است که تورم را از 35 درصد به زیر 20 درصد کاهش دهد.

فرماندار تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور خاطر نشان کرد:اقتصاد کشور ما باید متکی به خودش باشد و بتواند وابستگی های خود را به حداقل برساند که در صورت رفع مشکلات اقتصادی کشور و بهبود روابط خارجی کشور می تواند در سطح جهانی مطرح شود.

شهرتی فر ادامه داد: من کسی نیستم که به روی مشکلات مردم چشم ببندم اما وقتی به تاریخ دوران پهلوی مراجعه می‌کنیم متوجه می شویم که در آن دوران مردم با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کردند و تنها قشرخاصی از جامعه رفاه داشتند.

وی اینگونه عنوان کرد که در حال حاضر ما باید با درک مشکلات درصدد رفع آن ها باشیم و رفاه ملت یکی از مهم ترین اولویت های دولت است.

فرماندار تبریز نرخ رشد جمعیتی شهرها و افزایش مهاجرت را زا سیاست های نادرست رژیم پهلوی دانسته و ادامه داد: رژیم پهلوی در آن زمان بدون توجه به شغل های روستایی و اصلاحات ارضی با عث افزایش مهاجرت از شهر به روستا و در نتیجه به وجود آمدن نقاط حاشیه نشین در شهرها شده است.

شهرتی فر خاطر نشان کرد که نرخ رشد جمعیت در روستاها و شهرهای کوچک کشور منفی است ولی در شهرهای بزرگی همچون تبریز نرخ رشد مثبت است و این امر در نتیجه ی سیاست های غلط حاکم شده است که مشکلات زیادی همچون افزایش آمار بیکاری را شامل می شود.

وی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را افزایش نقش مردم در تعیین سرنوشت خودشان دانسته و افزود: شاید تعدادی به انتخابات عیب و ایرادهایی واردکنند وشاید تعدادی از این ایرادها هم به حق باشد اما باید توجه داشته باشیم که یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی افزایش نقش مردم در تععین سرنوشتشان است و این نقش در دوران پهلوی تعریف نشده بود.

فرماندار تبریز افزایش نقش ایران در صحنه های بین المللی را یکی از مهم ترین اهداف دولت تدبیر و امید دانست و اینگونه عنوان کرد که ما باید مشکلات اقتصادی را به حداقل برسانیم و از لحاظ اقتصادی وابستگی های خود را کاهش دهیم تا بتوانیم در عرصه های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.



مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ