• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 119
ديروز : 132
ماه : 1826
 
تاریخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394     |     کد : 296

12 هزار کیلومتر رکابزنی به عشق شهدای ایران

دوچرخه سوار حامل پیام مقاومت و شهادت و پرچم تمثال 72 شهید به سردرود رسید

روح الله بصیری نیا' دوچرخه سوار و ایرانگرد ایران 12 هزار کیلومتر را به عشق شهدای انقلاب اسلامی ایران بخصوص شهدای مدافعین حرم رکاب زده و هم اکنون در ادامه مسیر با عبور از شهر شهید پرور و ولاینمدار سردرود به دنبال تکمیل مسیر خود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری سردرود ، ارزش فداکاری شهدا و ایثارگران جایگاه والایی داشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی 'یاد شهدا باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد'، بنابراین هر کس به نوبه خود باید برای حفظ جایگاه آنان در جامعه تلاش کند . 
روح اله بصیری نیا، ورزشکاری از دیار گیلانغرب با دوچرخه اش به دنبال تحقق این هدف بوده و تا کنون با رکاب زدن حدود 12 هزار کیلومتر از نقاط مختلف ایران، به دنبال رساندن پیام خود از جمله تجلیل از ایثارگری های خانواده شهدا، مقاومت مردم مظلوم فلسطین، دفاع از حرم اهل بیت (ع)و منتظران ظهور وهمدلی و وحدت شوراهای اسلامی شهر وشهرداران به کل کشور است .
وی، عضو کمیته ایرانگردی و جهانگردی فدراسیون دوچرخه سواری بوده و آخرین سفر خود را با پیام زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، مرداد سال جاری از شهریار تهران آغاز کرده و علاوه بر سفر به بیشتر نقاط کشور مسیر کربلا را نیز رکاب زده است .
روح الله بصیری نیا، متولد 27 اردیبهشت 1359بوده و 15 سال از عمر خود را به منظور رساندن پیام شهادت و ایثار در اکثر نقاط کشور سپری کرده و به گفته خودش حدود 80 درصد از استان ها و شهرستان های کشور را رکاب زده است .

وی طی هماهنگی های لازم به مدیر روابط عمومی شهرداری سردرود پس از ورود به شهر سردرود پایتخت تابلو فرش جهان  مفتخر به 60  شهید گلگون کفن  و 5 شهید گمنام دفاع مقدس انقلاب اسلامی ، در گلزار شهدای شهر سردرود به دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سردرود رفت .
دوچرخه سوار و ایرانگرد مشهور ایران با  زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس، تجلیل از ایثارگری و جانفشانی های ملت مظلوم ایران بویژه خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان دوران دفاع مقدس، ارج نهادن به آرمان های امام راحل (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب را مهمترین اهداف سفر خود عنوان کرد .
روح الله بصیری نیا، افزود: رساندن پیام مقاومت، ایستادگی، ایثار و پایداری در حمایت از مردم ستمدیده لبنان و فلسطین تا رهایی و آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست های جنایتکار از دیگر اهداف این سفر است .

روح الله بصیری نیا، پرچم منقش به 72 شهید از 31 استان کشور و شهدای حرم را همیشه با خود حمل می کند که هم اکنون عکس چهار تن از شهدای آذربایجان شرقی شامل شهید علی تجلایی قایم مقام فرمانده قرارگاه ظفر و فرمانده طرح و عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و سه شهید مدافع حرم این استان محمودرضا بیضایی، روح الله طالبی و شهید حاج عباس عبداللهی در پرچم وی نقش بسته است .
وی این پرچم را به کربلا برده و متبرک به حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت باب الحوایج شده است .

در این دیدار سراسر معنویت با اهدای تقدیر نامه هایی از سوی آقای روح اله بصیری به مهندس حاجی زاده رزمنده دلیر 8 سال دفاع مقدس و شهردار پرتلاش شهر سردرود ، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر سردرود ، خواهر شهید والامقام فرشباف خلیلی و مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی سرکار خانم ناهیده فرشباف خلیلی و همچنین نماینده خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران و جانبازان حاج حسین ارجمند منافی اهدا گردید.

مهندس حاجی زاده شهردار سردرود  نیز با بیان اینکه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس جانانه استقلال و آزادی خود را که به برکت انقلاب کسب کرده بودند، تثبیت و مستحکم کردند و با توجه به اینکه ایران اسلامی در دفاع مقدس در مقابل 64 کشور ایستادگی کرد، ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت جلوه بیشتری پیدا می کند .
شهردار سردرود افزود: شهدا و ایثارگران از ارزش و جایگاه والایی در جامعه برخوردار بوده و امروز هرچه از عزت و بزرگی در کشور وجود دارد از وجود آنان است .
حاجی زاده  از دوران دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه اصیل انقلاب اسلامی نام برد و فرمود: شهدا جزو سرمایه های زنده و جاودانه ملت و نظام هستند که باید ایثار، فداکاری و رشادت های آنها پاس داشته شده تا روح فداکاری، وفاداری و ایثار به عنوان یک ارزش حفظ و در جامعه اسلامی ایران ماندگار شود .

وی در آخر با آرزوی توفیق ، صحت و سلامتی برای این دوچرخه سوار  ایشان را بدرقه نمود .

روح الله بصیری نیا پس از اقامت نیم روزه در شهر سردرود  راهی شهر تبریز شد .

گزارش خبر : شاهین نظری




مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ