• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 18
ديروز : 55
ماه : 1858
 
تاریخ : چهارشنبه 12 شهريور 1393     |     کد : 35

آلایندگی پتروشیمی ، پالایشگاه و نیروگاه تبریز هشدار بزرگ برای مردم شهر سردرود بشمار مي رود

رئيس شوراي اسلامي شهر سردرود در جلسه شوراي اداري اين شهر كه با حضور بخشدار محترم بخش مركزي تبريز برگزار شد با هشدار جدی در خصوص آلایندگی پتروشیمی ، پالایشگاه و نیروگاه تبریز اعلام نمود ، متاسفانه شهر سردرود در محاصره آلایندگی پالایشگاه ، پتروشیمی و نیروگاه تبریز قرار گردیده است که متاسفانه شاهد از بین رفتن درختان و فضای سبز موجود در این شهر گردیده است ...

به گزارش روابط عمومی شورا و شهرداری سردرود ،مهندس اصغر آدی بیگ صبح امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهر سردرود که در سالن جلسه شهرداری این شهر با حضور بخشدار محترم بخش مرکزی شهر تبریز جناب آقای دکتر محمدزاده برگزار شد ضمن عرض تبریک بمناسبت هفته دولت گفت:شهر سردرود علی رغم اینکه ۵۵ سال است شهر است متاسفانه پیشرفت چندانی نداشته است.

وی در همین راستا ابراز داشت: شهرداری سردرود از لحاظ قدمت شهرداری ها ، در آذربایجچان شرقی رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

آدی بیگ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این شهر ، تنها شهر آذربایجان شرقی است که حریم ندارد افزود:طبق قانون وجود حریم در شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است و باید هرچه سریعتر برای این شهر ، حریم تعیین گردد.

وی در همین راستا اظهار داشت: عدم مشخص بودن حریم شهر سردرود باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده است که متاسفانه نارضایتی مردم را  نیز بهمراه داشته است.

رییس شورای شهر سردرود در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این شهر با کمبود فضای آموزشی مواجه است گفت:بیش از سه سال است که یکی از خیرین زمینی برای احداث مدرسه در این شهر اهداء کرده است ولی متاسفانه هنوز هم ایمن مدرسه با مشکل احداث مواجه گردیده است.

وی در همین راستا ابراز داشت: عوامل متعددی که باعث شده است مدرسه سردرود تا کنون احداث نشود باعث عدم رضایتمندی و عدم استقبال خیران خواهد شد..

آدی بیگ در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از نبود امکانات درمانی و بهداشتی همچون  دستگاه سونوگرافی نوارقلبی و همچنین نبود درمانگاه تخصصی در این شهر ادامه داد: نبود چنین امکاناتی در شهری مثل سردرود که بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد در شان مردم این منطقه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر سردرود در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تعداد آب های سطحی در شهر سردرود زیاد است گفت: یک دهم بودجه مربوط به ساماندهی فاضلاب های شهری  به ساماندهی فاضلاب این شهر تزریق نمی گردد .

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار جدی در خصوص آلایندگی پتروشیمی ، پالایشگاه و نیروگاه تبریز اعلام نمود ، متاسفانه شهر سردرود در محاصره آلایندگی پالایشگاه ، پتروشیمی و نیروگاه تبریز قرار گردیده است که متاسفانه شاهد از بین رفتن درختان و فضای سبز موجود در این شهر گردیده است  ، وی همینطور اعلام نمود متاسفانه طبق آمار موجود ، افزایش بیماری های سرطان در این شهر روز به روز به چشم می آید و واقعا این معضل زیست محیطی نه تنها به مردم این شهر هشدار جدی محسوب می شود بلکه به مرور به مردم شهرستان تبریز نیز هشدار جدی بشمار می آید./


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ