• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 19
ديروز : 56
ماه : 1945
 
تاریخ : چهارشنبه 12 شهريور 1393     |     کد : 37

شهردار سردرود از عدم پرداخت عوارض آلایندگی در دو سال اخیر به این شهر انتقاد نمود

شهردار سردرود با توجه به قرار گرفتن شهر سردرود در محاصره آلایندگی نیروگاه حرارتی ، پالایشگاه و پتروشیمی تبریز از عدم پرداخت عوارض آلایندگی در دو سال اخیر به این شهر انتقاد نمود .

به گزارش روابط عمومی شورا و شهرداري سردرود ، مهندس جواد حاجی زاده صبح روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهر سردرود که با حضور بخشدار محترم بخش مرکزی تبریز برگزار گردید ، ضمن تبریک و بزرگداشت هفته دولت و خوش آمد گویی به مدعوین و بخشدار محترم و مسئولین ادارات ، دقايقي در خصوص مشكلات عديده شهر سردرود به ايراد سخنراني پرداخت ، وي با توجه به قرار گرفتن شهر سردرود در محاصره آلایندگی نیروگاه حرارتی ، پالایشگاه و پتروشیمی تبریز از عدم پرداخت عوارض آلایندگی در دو سال اخیر به این شهر انتقاد نمود .

 مهندس حاجی زاده ضمن بيان این که  استفاده از سوخت مازوت به جای گاز شهری باعث افزایش آلایندگی و بالا رفتن میزان دی‌اکسید گوگرد هوا می شود  که توسط کارخانجات مذکور وارد اتمسفر شده و باعث از بین رفتن درختان ، فضای سبز و آلودگی هوا می شود . تشدید آلودگی در شهر سردرود بهمراه انتشار ذرات ناشی از دریاچه ارومیه ، نقش بسزایی در نابودی و متروکه شدن اراضی کشاورزی و فضای سبز این شهر را در چند سال اخیر داشته است و با وزش بادهای نسبتا شدید این دودهای خروجی از پالایشگاه ، پتروشیمی و نیروگاه با ذرات معلق نمک خشک دریاچه ارومیه ترکیب شده و باعث خشک شدن درختان این مناطق می شود .

وی با اشاره به تراکم جمعیتی سردرود و جایگاه دهم آن در بین شهرهای استان، تخریب باغات را از جمله مشکلات عدیده شهر برشمرد و از عدم همکاری برخی ادارات در رابطه با معضلات شهر گلایه کرد. در ادامه مهندس حاجی زاده شهردار سردرود، با تاکید بر نقش و جایگاه مدیریت واحد شهری، عدم هماهنگی های لازم مابین ادارات را از جمله مشکلات موجود برشمرد و با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید، خواستار هماهنگیهای لازم با مدیریت واحد شهری شد  ، در آخر ایشان با اشاره به تفکیک غیر قانونی اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر ، از رئیس اتحادیه بنگاه املاک شهرستان تبریز خواستار رسیدگی بیشتر در جهت ساماندهی بنگاههای املاک این شهر گردید .


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ