• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 18
ديروز : 36
ماه : 1939
 
تاریخ : شنبه 29 شهريور 1393     |     کد : 44

حضور دکتر پزشکیان و فرماندار تبریز در شهر سردرود

جلسه مشترک دکتر پزشکیان ، نماینده شریف مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار محترم تبریز جناب آقای دکتر شهرتی فر و هیئت همراه در اطاق جلسات شهرداری برگزار و نسبت به حل مشکلات اساسی این شهر بحث و بررسی گردید.

به گزارش روابط عمومی شورا و شهرداری سردرود , دکتر پزشکیان نماینده شریف مردم تبریز , اسکو و آذرشهر و هیئت همراه و همچنین دکتر شهرتی فر فرماندار محترم شهر تبریز و بخشدار مرکزی شهر تبریز ضمن بازدید از شهر سردرود در اطاق جلسات شهرداری حضور و طی جلسه ای  مشترک بهمراه  ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی سردرود ، رییس شورای اسلامی شهر ودیگر اعضای شورای اسلامی ، شهردار محترم سردرود ، هیئت امناء مساجد و دیگر  مدعوین  نسبت به بررسی و ارائه راهکارهای لازم در جهت حل مشکلات شهر سردرود به گفتگو پرداختند .
در این دیدار حجت الاسلام صفوی  ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی سردرود ضمن خوش آمد گویی به حضار در خصوص مشکلات عدیده این شهر دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت, ایشان ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آبت الله خامنه ای (مدظلله العالی)  ، آلایندگی ناشی از عدم استفاده فیلترینگ نیروگاه , پالایشگاه و پتروشیمی تبریز را یکی از عمده مشکلات شهر سردرود نامید و از مسئولین خواستار رسیدگی به این مشکل اساسی گردید.

سپس مهندس اصغر آدی بیگ ضمن خوش آمدگویی به حضار دقایقی نسبت به معرفی شهر سردرود و ظرفیت ها و پتانسیل های این شهر اشاره نمود, ایشان با بیان اینکه شهر سردرود با جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر یکی از شهر های پرجمعیت استان بشمار می رود خواستار رسیدگی بیشتر مسئولین استانی و شهری گردید.

ایشان تابلو فرش سردرود , رستوران های معروف این شهر و همچنین باغ شهر بودن سردرود را از پتانسیل های این شهر نامبرد که می توان دلایل عمده در جهت ورود و جذب میهمانان داخلی و خارجی به این شهر قلمداد نمود. مهندس آدی بیگ ضمن اشاره به پروژه ناتمام خروجی شهر سردرود و همچنین تقدیرو تشکر از فرماندار و شهردار کلانشهر تبریز  درخصوص حل مشکلات این پروژه , خواستار تسریع و مساعدت های بیشتر مسئولین در جهت اتمام این پروژه ملی گردید. وی همچنین با اشاره به مشکل اصلی اهالی سردرود در خصوص تملک خیابان امام (ره) اعلام نمود انشالله با احداث دو مجتمع تجاری بزرگ در این شهر که بزودی شاهد افتتاح کارهای عمرانی آن با مشارکت بخش خصوصی خواهیم بود شاهد تملک و بازگشایی خیابان اصلی این شهر خواهیـم گردید .وی همچنین اعلام نمود انشالله  تا سال آینده شاهد مسیرگشایی کامل خیابان القلندیس نیز خواهیم بود.

ایشان با اشاره به حضور دکتر خسروشاهی رئیس مرکز بهداشت تبریز  از عدم وجود کلینیک تخصصی در این شهر انتقاد نمود وی با بیان اینکه شهر سردرود با جمعیت 35 هزار نفری  دارای یک مرکز بهداشت و یک کلینیک شبانه روزی می باشد  اعلام نمود که این مراکز بطور کامل  پاسخوگوی  نیازهای مردم نمی باشند  ، وی نبود امکانات پزشکی ضروری از قبیل سونوگرافی و رادیولوژی و ...  و خواستار حل این مشکلات اساسی توسط مرکز بهداشت و درمان استان از دیگر مشکلات بهداشتی و درمانی این شهر نامبرد.

همچنین در آخر با اشاره به آلایندگی پتروشیمی , پالایشگاه و نیروگاه حرارتی و خسارت حاصل از آلایندگی این شهر , خواستار رسیدگی مسئولین محیط زیست و بهداشت و درمان در جهت حفظ سلامت مردم  این شهر و همچنین مقابله با از بین رفتن فضای سبز و نابودی درختان این شهر گردید.

سپس مهندس حاجی زاده شهردار سردرود , ضمن خوش آمد گویی به حضار و فرارسیدن هفته دفاع مقدس دقایقی در خصوص مشکلات عدیده این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت ، ایشان با اشاره به حل مشکلات اساسی خروجی شهر سردرود خواستار تسریع و طی مراحل اداری و فنی توسط اداره راه و شهرسازی گردید تا مردم ولایتمدار شهر سردرود هر چه سریعتر شاهد آغاز عملیات اجرای فاز 2 این پروژه بزرگ ملی گردند.

مهندس حاجی زاده با اشاره به بالا بودن آبهای سطحی شهر سردورد و عدم وجود شبکه فاضلاب در این شهر خواستار اختصاص بودجه کافی در جهت اجرای عملیات فاضلاب این شهر گردید ، ایشان صمن اعلام اینکه تا به امروز شاهد اجرای 8 کیلومتر از عملیات فاضلاب این شهر بوده ایم که با بودجه در حال حاضر اداره آب و فاضلاب در خصوص اجرای عملیات فاضلاب این شهر ، تا سالهای متوالی مردم شهر سردرود شاهد وجود فاضلاب در این شهر نخواهند بود لذا از مسئولین اجرایی خواستار رسیدگی و اختصاص بودجه مناسب در  جهت اجرا و اتمام سریعتر شبکه فاضلاب این شهر گردید.

وی همچنین با بیان اینکه شهر سردرود تنها شهر بدون حریم استان می باشد اعلام نمود سردرود تنها شهری می باشد که حریم آن منطبق به محدوده خویش می باشد که متاسفانه در طرح جامع شهری حریم این شهر را در داخل محدوده شهری تعریف نموده اند که خواستار حل این مشکل نیز گردید.

مهندس حاجی زاده  همچنین اعلام نمود انشالله با آغاز هفته دفاع مقدس شاهد کلنگ زنی دو پروژه بزرگ مجتمع تجاری و خدماتی فرش ایران و مجتمع تجاری و خدماتی صدف با مشارکت بخش خصوص در این شهر خواهیم بود.  ایشان همچنین در آخر از عدم واریز عوارض آلایندگی به این شهر انتقاد نمود و خواستار حل این مشکل نیز گردید.

 


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ