• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 7
ديروز : 53
ماه : 1773
 
تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1396     |     کد : 475

🔸شهردار سردرود در گفت و گو با ایسنا:

تابلوفرش سردرود پتانسیل ارزشمندی برای رویداد «تبریز 2018» است

شهردار سردرود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 و نیز انتخاب سردرود به عنوان پایتخت تابلوفرش جهان، گفت: تابلوفرش سردرود پتانسیل ارزشمندی برای رویداد تبریز 2018 است و البته برای جذب گردشگر نیاز به ایجاد زیرساخت، بهسازی مبلمان شهری و حذف زائدهای بصری در سردرود داریم.

شهردار سردرود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 و نیز انتخاب سردرود به عنوان پایتخت تابلوفرش جهان، گفت: تابلوفرش سردرود پتانسیل ارزشمندی برای رویداد تبریز 2018 است و البته برای جذب گردشگر نیاز به ایجاد زیرساخت، بهسازی مبلمان شهری و حذف زائدهای بصری در سردرود داریم.
 یعقوب فتح الله زاده در گفت و گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به این که در 15 بند برنامه‌های خود را به شورای سردرود ارائه کرده است، گفت: این برنامه‌ها شامل موضوعاتی هم‌چون فرهنگی، عمرانی، توسعه شهری، فضای سبز، مبلمان شهری و البته تاکید ویژه بر روی آموزش شهروندی داریم. وی ادامه داد: در طی دو سه هفته آغاز مسئولیتم به عنوان شهردار سردرود، در خصوص معضل سد معابر از سوی اصناف و بازاریان در سطح شهر اقداماتی انجام شده‌است؛ به طوری‌که از اصنافی که می‌توانستند سد معبر کنند، ولی این کار را نکردند، تقدیر شد و هم‌چنین با فرستادن احادیثی از امامان و سخنان مراجع تقلید با مضمون این که سد معبر جایز نیست، تلاش می‌کنیم که به طور غیر مستقیم و محترمانه، شهروندان و اصناف را نسبت به این موضوع حساس کنیم. وی در خصوص طرح جامع تبریز و  الحاق بخشی از سردرود به آن، تاکید کرد: در این طرح بخش‌های از حریم و محدودهای قانونی سردرود را از ما گرفته‌اند و معتقدم که به دنبال آن حرمت شهر و شهروندان را نیز شکسته‌ شده‌اند که البته پیگیر جدی این موضوع هستیم و جلساتی را با دکتر خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی داشته‌ایم. فتح الله زاده با بیان این‌که نزدیکی سردرود به تبریز نوعی فرصت است، گفت: متاسفانه این روزها شاهد نگاه سنتی مسئولان هستیم در حالیکه بهتر است به شهرهای اقماری به دیده‌ی فرصت نگاه کنیم و به نظرم با الحاق شهر سردرود به شهر تبریز، دردسر و مشکلات زیاد‌تر می‌شود. وی در بخشی دیگر از سخنان خود جذب مشارکت و سرمایه گذاری را از راه‌های ایجاد درآمد پایدار برای شهر دانست و افزود: در برنامه‌ریز‌ی‌ها بر روی اقتصاد بومی تاکید ویژه داریم و در کنار برند معروف تابلوفرش‌های دستباف سردرود، می‌خواهیم بر روی محصولات کشاورزی باغات شهر که بیشتر سود این گونه محصولات به جیب واسطه‌ها می رود، نیز کار کنیم . وی ادامه داد: دو پروژه ی مشارکتی مجتمع تجاری صدف و مرکز تجارت جهانی تابلو فرش ایران-سردرود در حال فعالیت هستند و امیدواریم که مشکل تامین پارکینگ آن‌ها هم به زودی حل شود و با افتتاح این گونه پروژه‌ها در شهر، اشتغالزایی هم می‌شود و این را قبول ندارم که برخی مدیران به بهانه‌ی ایجاد اشتغال افراد را در ادارات استخدام می‌کنند، این همان تبعیض است نه اشتغال!  وی در ادامه با بیان این‌که مراکز پذیرایی متعددی در کمربندی سردرود وجود دارد، گفت: بسیاری از مسافران و گردشگران بدون این که از داخل شهر عبور کنند، از رستوران‌های سردرود در کمربندی استفاده می‌کنند و گاهی مشاغل مزاحم و نامرتبط هم در کنار این مراکز پذیرایی به چشم می‌خورد که برای حل این مسئله، بهتر است این رستوران‌ها را به محلی از شهر که جزو اراضی غیر قابل کشت هستند، بیاوریم تا دریک مجموعه‌ی مناسب در داخل شهر میزبان شایسته‌ای برای مهمانان و گردشگران باشیم و البته در این قسمت دیگر پروژهای چند منظوره هم خواهیم داشت. وی ادامه داد: به دنبال ورود و عبور گردشگران از داخل شهر و استفاده از مراکز پذیرائی آن، امنیت این گونه مراکز نیز بیشتر می‌شود و در پی آن اقتصاد و کسب و کار دیگر مشاغل در شهر رونق می‌گیرد.


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ