• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 15
ديروز : 24
ماه : 1856
 
تاریخ : چهارشنبه 8 آذر 1396     |     کد : 486

همزمان با سراسر کشور:

مانور زلزله و ایمنی دانش آموزان در مدارس شهر سردرود برگزار شد

آیین نمادین این مانور با حضور مسئولان، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و مسئولین شهرداری سردرود و اورژانس فوریت های پزشکی در دبستان دخترانه شرف و همچنین دبیرستان دخترانه برادران شهید ندیم سردرود برگزار شد و دانش آموزان با به صدا در آمدن آژیر زلزله فرضی ، با نحوه پناه گیری، خروج بموقع و درست به هنگام زلزله آشنا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری سردرود، آیین نمادین این مانور با حضور مسئولان، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و مسئولین شهرداری سردرود و اورژانس فوریت های پزشکی  در دبستان دخترانه شرف همچنین دبیرستان دخترانه برادران شهید ندیم سردرود برگزار شد و دانش آموزان با به صدا در آمدن آژیر زلزله فرضی ، با نحوه پناه گیری، خروج بموقع و درست به هنگام زلزله آشنا شدند.

دانش آموزان در این مانور بلافاصله به فضاهای باز، محوطه حیاط، زیر میزها، نیمکت ها و صندلی ها، چارچوب درها و دیگر مناطق امن مدرسه پناه بردند و مجروحان فرضی زلزله نیز توسط گروه های امداد اورژانس با استفاده از وسایل ایمنی به داخل آمبولانس های مستقر در مدرسه منتقل شدند.

قابل ذکر است با توجه به وجود گسل زلزله در کشور، اهتمام به امر آموزش و فراگیری نکات امدادی در قبل ، حین و پس از وقوع زلزله برای آحاد جامعه و دانش آموزان ضروری است.

لذا اجرای این مانورها کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله با ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی را در بر دارد و همچنین ایجاد و ارتقاء مهارت های فردی و جمعی ، واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است .

در این مانور دانش آموزان با امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری و پناه گیری آشنا شدند.

(گزارش خبر:شاهین نظری)




مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ