• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 13
ديروز : 24
ماه : 1854
 
تاریخ : يکشنبه 26 فروردين 1397     |     کد : 542

شهردار سردرود در مصاحبه با پایگاه خبری آیینه خدمت در سردرود:

تحقق ۸۳ درصدی بودجه شهرداری سردرود در سال ۱۳۹۶

مهندس یعقوب فتح اله زاده سردرودی با اعلام اینکه بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۶ مبلغ صد و سی و هفت میلیارد ریال بود که بیش از یازده میلیارد و پانصد میلیون ریال آن نزدیک به(115/183/000/000ریال) آن از محل درآمدهای عمومی شهرداری و مساعدت‌های دولتی وصول شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری سردرود مهندس یعقوب فتح اله زاده سردرودی با اعلام اینکه بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۶ مبلغ صد و سی و هفت میلیارد ریال بود که بیش از یازده میلیارد و پانصد میلیون ریال آن نزدیک به(115/183/000/000ریال) آن از محل درآمدهای عمومی شهرداری و مساعدت‌های دولتی وصول شده است.

وی افزود مبلغ ۵۴/۵۴۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال از محل مساعدت‌های دولتی  و ۶۰/۶۴۲/۰۰۰/۰۰۰ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری سردرود جذب و وصول شده است.

لازم به ذکر است که درآمد شهرداری از محل درآمدهای عمومی و مساعدت‌های دولتی در نیمه دوم سال ۷۱/۹۵۲/۰۰۰/۰۰۰ریال و در نیمه اول سال نیز ۴۳/۲۳۱/۰۰۰/۰۰۰ریال می باشد.

مهندس فتح اله زاده سردرودی با بیان اینکه درباب هزینه ها نیز طی سال گذشته ۷۰/۳۳۲/۰۰۰/۰۰۰ریال صرف هزینه های اداری و شهری شده است که مبلغ ۱۸/۵۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به آسفالت معابر اصلی و فرعی و لکه گیری پرداخت شده و مبلغ ۳۴/۹۲۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال نیز صرف پروژه های عمرانی شامل تملک اراضی و املاک ٬احداث فضای سبز٬احداث ساختمان آتش نشانی٬دفع آب های سطحی٬آبشار پارک مره خونی و ...شده است.

وی با اشاره به  آمدهای عمومی شهرداری افزود: عمدتا از ردیف صدور پروانه ساختمانی٬عوارض و جرایم ماده صد ٬عوارض نوسازی و کسب و پیشه حاصل می شود که متاسفانه آنچنانکه بایسته و شایسته است توفیقی حاصل نشده که انتظار می رود تمامی شهروندان سردرودی با پرداخت بدهی خود به شهر و شهرداری نقش خود را در توسعه عمرانی و زیبایی شهرشان ایفا نمایند.لذا با این نگرش در سال ۹۶ فقط ۵۱ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و ۲۳۱ فقره نیز پرونده ماده صد تشکیل یافته که متاسفانه ۱۱۹ مورد آن رای تخریب و ۱۱۲ مورد آن رای ابقا و جریمه دارند که این امر بازهم کمک چندانی به حل مشکل شهروندان و جذب درآمد برای شهرداری نمیکند.

شهردار سردرود با اشاره به اینکه شواهد موجود حاکی از آن است در نیمه دوم سال ۹۶ با تلاش مضاعف تک تک کارکنان شهرداری و نیز ارشادات و راهنمایی های شورای اسلامی محترم ٬ شاهد وصول میزان بیشتری از مطالبات راکد شهرداری از بدهکاران بودیم که با مدیریت و انضباط مالی نه تنها مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و حقوق و مزایای کارکنان نیز (بخصوص اسفندماه که ماهی در هزینه برای شهرداری از باب پرداخت حقوق و مزایا و عیدی می باشد) بموقع پرداخت شده و نیز قسمتی درآمد در حساب شهرداری ذخیره کرده تا انشالله در تملک مغازه های ورودی خیابان القلندیس و قسمتی از خیابان امام خمینی(ره) پرداخت و هزینه شود.

در آخر ایشان ضمن تقدیر و تشکر دوباره از اعضای محترم شورای اسلامی و کارکنان ستادی و عملیاتی شهرداری و نیز شهروندانی که با حس وظیفه شناسی برای شهرشان در تمامی مواقع در کنار ما بودند ٬ امیدوارم در طول سال ۹۷ هم که سالی سخت از نظر مالی و اقتصادی برای کشور و شهرمان خواهد بود ما را در تمامی زمینه ها همراهی و یاری نمایند و شرمنده شهروندان فهیم سردرودی نباشیم.




مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ