• شعار سال 1402
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 49
ديروز : 135
ماه : 1753
 
تاریخ : يکشنبه 23 ارديبهشت 1397     |     کد : 552

گزارش کوتاه از جشنواره سه روزه «سردری الچه سی»

بعد سه روز از برگزاری جشنواره سردری الچه سی ٬اختتامیه این جشنواره با حضور بیش از سه هزار نفری مردم برگزار گردید

بعد بیش از یک دهه دومین جشنواره سردری الچه سی(گوجه سبز سردرود) به مدت سه روز از مورخه ۲۰ الی ۲۲ اردیبهشت در پارک مره خونی شهر سردرود که یکی از پارک های طبیعی و بزرگ استان بشمار میرود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری سردرود٬ بعد بیش از یک دهه دومین جشنواره سردری الچه سی(گوجه سبز سردرود) به مدت سه روز از مورخه ۲۰ الی ۲۲ اردیبهشت در پارک مره خونی شهر سردرود که یکی از پارک های طبیعی و بزرگ استان بشمار میرود برگزار گردید.

این جشنواره با همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی سردرود و حمایت مالی مجموعه رستوران های ایمانی سردرود برگزار گردید.

جشنواره سردری الچه سی با حضور مسیولین شهری در ۲۰ اردیبهشت افتتاح گردید که همراه بود با افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی شهر سردرود بخصوص گوجه سبز بصورت مستقیم با شعار از باغات تا مصرف کننده و همچنین صنایع دستی و تابلو فرش دستباف شهر سردرود

در طول جشنواره نزدیک به ۶ برنامه ی مختلف در غرفه ی روابط عمومی و شهرداری سردرود با عناوین اجرای نمایش طنز توسط  گروه بیر باخیش شهر سردرود٬ با موضوع هر الچه سردری الچه سی اولماز و جنگ شادی ٬ همچنین اجرای موسیقی زنده اصیل آذربایجانی و عاشیق توسط هنرمندان مختلف استان همراه بود که با استقبال گسترده میهمانان از سرتاسر شهرهای همجوار برگزار شد.

از دیگر برنامه های این جشنواره برگزاری مسابقه عکس ٬ شعر ٬ کلیپ و همچنین مسابقه عکس دانش آموزی بین مدارس سطح شهر سردرود بود که در آخر نمایشگاهی با عکس های برگزیده  برگزار گردید که عکسها و اشعار ارسالی طی فراخوان قبلی توسط هیئات داوران انتخاب گردید.

و اما روز آخر جشنواره همراه بود با اختتامیه این جشنواره سردری که با برنامه های بسیار متنوع و شاد با حضور بیش از سه هزار نفری شهروندان و میهمانان از سرتاسر استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار گردید که شور و نشاط خاصی به این برنامه بخشید.در این برنامه که ابتدا با سخنرانی و خیر مقدم گویی دبیر جشنواره همراه بود در ادامه ریاست شورای اسلامی شهر سردرود به تشریح در خصوص اهداف این جشنواره که ایجاد شور و نشاط اجتماعی و حفظ باغات شهر سردرود و معرفی گوجه سبز این شهر بنام سردرود بود ٬ پرداخت و سپس حضار و میهمانان شاهد اجرای نمایش هنرمندان گروه بیر باخیش شهر سردرود گردیدند و در ادامه اجرای موسیقی اصیل ایرانی با صدای استاد محمود مونسی سردرودی توانست نظرات مخاطبان این جشنواره را به خوبی به سمت خود جلب نماید اما همه ی میهمانان منتظر اجرای میهمان ویژه این برنامه بودند که با حضور علیرضا رنجی پور (مش اسماعیل عمی) و فریبا اسکندری در سِن به راحتی میشد لبخند را در نگاه تمامی حضار احساس کرد...

اختتامیه دومین جشنواره سردری الچه سی در حالی به پایان رسید که در این مراسم از ده نفر از باغداران نمونه شهر سردرود با اهدای تندیس این جشنواره و همچنین اهدای جوایز نفیسی به نفرات برتر مسابقات عکاسی٬شعر٬کلیپ تجلیل بعمل آمد.

همچنین مهندس کریم صادق زاده٬ عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز٬ ریاست میراث فرهنگی تبریز ٬شهردار شهر سهند٬شهردار آذرشهر٬ مشاور محترم استاندار در امور بازار و اصناف و هنرمندان و اهالی محترم رسانه و صدای و سیما مرکز استان و ... از میهمانان ویژه این مراسم اختتامیه بودند.

(گزارش:شاهین نظری)



مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ