• شعار سال 1402
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 25
ديروز : 135
ماه : 1729
 
تاریخ : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397     |     کد : 553

دومین جشنواره گوجه سبز شهر سردرود موسوم به "سردری الچه سی" با هدف شناسایی و تقویت باغات بکر و پربار این دیار در پارک مره خونی استارت خورد.

در آئین افتتاحیه این جشنواره که در آن شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر سردرود، مقامات نظامی و انتظامی منطقه و مردم خونگرم آن حضور داشتند بر درخشش سردرود در رویداد تبریز ۲۰۱۸ و تلفیق پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی با پایتخت تابلو فرش جهان تاکید گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سردرود ، مهندس فتح اله زاده سردرودی شهردار سردرود در این مراسم، جشنواره «;سردری الچه سی»; را بهانه ای برای معرفی شهر ۳ هزار ساله سردرود و نمایاندن ظرفیت های باغی، هنری، اقتصادی و مردمان تلاشگر آن دانست و گفت: این عزیزان با قلمه ساردور آغازگر فرهنگ شرقی شده و با تابلو فرش خود از مرزهای ملی پا را فراتر گذاشته و با مهمان نوازی هایش لقب شاندیز آذربایجان را لقب گرفته است.
یعقوب فتح الله زاده افزود: همچنین گوجه سبز خوشمزه و منحصر بفرد سردرود زحمات باغبانهایش را به ثمر رسانده و اینک به همت کمیسیون فرهنگی شورای شهر، چهره ها و شخصیت های اجتماعی را به برخورداری از نعمت های خداوندی این شهر فرا میخواند.

مهندس بهلولی دبیر جشنواره سردری الچه سی نیز گفت: شهر سردرود با جمعیت ۳۰ هزار نفری و همجواری با کلان شهر تبریز به عنوان باغشهر منطقه مطرح بوده و می تواند توانمندی های خاصی در زمینه حضور گردشگران ایفا نماید.
حمید بهلولی افزود: این جشنواره می تواند فرصتی را فراهم سازد تا همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ به یکی از فرصت های اقتصادی استان تبدیل شود.

دومین جشنواره سردری الچه سی تا روز شنبه (پس فردا) در پارک مره خونی شهر سردرود برپاست و به غیر از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری شاد، نمایشگاه جنبی آن در ۲۰ غرفه با عرضه محصولاتکشاورزی و صنایع دستی محلی به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت و با حضور ویژه استاندار آذربایجان شرقی به اتمام می رسد.

شایان ذکر است گوجه سبز خواص دارویی و درمانی متعددی را در زمینه لاغری و کاهش وزن، کاهش دیابت و قندخون، کبدچرب، سرماخوردگی، یبوست، کم خونی، سلامت دهان و دندان، استرس و افسردگی، سنگ کلیه، چربی خون، بهبود رماتیسم، شب کوری و غیره داراست.


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ