• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 23
ديروز : 56
ماه : 1949
 
تاریخ : پنجشنبه 24 خرداد 1397     |     کد : 565

گزارش سفر استاندار به شهر سردرود

از رونمایی از شناسنامه تابلوفرش تا افتخار به تنها شهر بدون بیکار استان

خدابخش در بازدید خود با بیان اینکه دولت، حمایت از توسعه تابلوفرش سردرود با رویکرد صادراتی را یکی از مهم ترین اولویت های خود می داند تصریح کرد: اشتغالزایی تابلوفرش سردرود زبانزد کل کشور و شاید خارج از کشور است و باید صنایع دستی دیگر نیز همچون تابلوفرش بتوانند در راستای تحقق شعار سال و تحقق حمایت از کالای داخلی، خوش بدرخشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری سردرود و به نقل از نسل تدبیر، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی به همراه تعدادی دیگر از مدیران از جمله راستگو، فرماندار تبریز، نجاتی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ٬ خدابخش بخشدار تبریز آخرین بازدید خارج از مرکز استان در ماه مبارک رمضان را به شهر سردرود اختصاص دادند.

خدابخش پس از استقبال توسط مسئولان شهر سردرود همچون امام جمعه این شهر، عبدالمحمدپور رییس شورای شهر٬ فتح الله زاده شهردار سردرود و بهلولی نائب رییس شورای شهر و آرزو مبصر دبیر و عضو شورای شهر سردرود از چندین کارگاه تولیدی تابلوفرش بازدید کرد.

یکی از تولیدکنندگان در حاشیه بازدید استاندار از یکی از کارگاه های تولیدی از کپی رایت نقشه های تابلوفرش سردرود توسط فعالین صنعت فرش در شهرهای دیگر انتقاد کرد و خواستار نظارت جدی دولت بر اجرای قانون کپی رایت و مقابله با متخلفین شد.

وی از کسادی بازار و مشکلات اقتصادی نیز انتقاد کرد و ادامه داد: از سال گذشته تا کنون، تعداد کارکنان و بیمه شدگان این کارگاه از ۳۰ نفر به ۱۰ نفر کاهش یافته است.

خدابخش در این قسمت از بازدید خود با بیان اینکه دولت، حمایت از توسعه تابلوفرش سردرود با رویکرد صادراتی را یکی از مهم ترین اولویت های خود می داند تصریح کرد: اشتغالزایی تابلوفرش سردرود زبانزد کل کشور و شاید خارج از کشور است و باید صنایع دستی دیگر نیز همچون تابلوفرش بتوانند در راستای تحقق شعار سال و تحقق حمایت از کالای داخلی، خوش بدرخشند.

خدابخش در ادامه از مرکز تجارت جهانی تابلوفرش سردرود نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مسعود معرفت، سرمایه گذار مرکز تجارت جهانی سردرود در حاشیه این بازدید خطاب به استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه مشکلات اقتصادی باعث شد که نتوانیم این مرکز را در آستانه سال ۲۰۱۸ افتتاح کنیم.

خدابخش با قول مساعد برای پیگیری مشکلات این مرکز عنوان کرد: ایجاد یک نمایشگاه و یا گالری دائمی فرش و تابلوفرش در این مرکز، ضروری است و ما نیز تلاش می کنیم که گردشگران را به این منطقه هدایت کنیم.

پس از این بازدید، وی از تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر سردرود نیز بازدید کرده و قول مساعد برای رفع مشکلات موجود را داد.



مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ