• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 3
ديروز : 68
ماه : 1775
 
تاریخ : پنجشنبه 24 خرداد 1397     |     کد : 568

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از شناسنامه تابلو فرش دستباف سردرود

تابلوفرش و تلاش برای گسترش این هنر، اقدامی ارزشمند است/با پلمپ و بارکد دار کردن تابلوفرش، جلو سرقت ادبی طرح و اصالت آن گرفته می شود

حفاظت از هنر تابلوفرش را به نفع استان و کشور دانست و گفت: در سایه توجه به این مهم، سردرود به شهری بدون بیکار تبدیل شده و بیکاران برخی شهرهای دیگر نیز از قبل این هنرصنعت، کسب روزی می کنند.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، آخرین سخنرانی بود که پس از رونمایی از شناسنامه تابلوفرش سردورد به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه تابلوفرش و تلاش برای گسترش این هنر، اقدامی ارزشمند است گفت: خوشبختانه امروز دیدیم که با یکسری اقدامات تخصصی و علمی همچون پلمپ و بارکد دار کردن تابلوفرش، جلو سرقت ادبی طرح و اصالت آن گرفته می شود که بسیار حایز اهمیت است.

وی حفاظت از هنر تابلوفرش را به نفع استان و کشور دانست و گفت: در سایه توجه به این مهم، سردرود به شهری بدون بیکار تبدیل شده و بیکاران برخی شهرهای دیگر نیز از قبل این هنرصنعت، کسب روزی می کنند.

وی گسترش و توسعه روزافزون صنعت تابلوفرش را مرهون تلاش های تمامی مسئولان دانست و تصریح کرد: تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات و تسهیلات، یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد استان است و در این راستا بازهم تلاش ها را مضاعف کرده و با تمام توان از توسعه تابلوفرش و به ویژه صادرات آن حمایت می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به مشکلات تقاطع غیرهمسطح این شهر نیز دستور داد که شهرداری تبریز و سردرود هرچه سریع تر با اتخاذ تصمیمات مناسب، مشکلات موجود را مرتفع نمایند.

خدابخش همچنین در واکنش به نبود مکان فرهنگی مناسب در سردرود و استفاده از سالن کتابخانه این شهر به عنوان مکانی برای برگزاری جلسات اداری و عنوان کرد: این کتابخانه در شان سردرود نیست و باید با استفاده از ظرفیت خیرین فکری اساسی در این زمینه کرد.

در حاشیه این مراسم یکی از حضار که به یکباره در اثنای سخنرانی خدابخش از جا برخاست و خواستار الحاق سریع سردرود به تبریز شد که استاندار در پاسخ به وی با بیان اینکه دو گروه در سردرود هستند که یکی خواستار الحاق و دیگری مخالف الحاق هستند عنوان کرد: مدیریت استان هرچه را که اکثریت مردم سردرود بخواهند انجام می دهد.



مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ