• شعار سال 1402
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 13
ديروز : 47
ماه : 1499
 
تاریخ : سه شنبه 16 بهمن 1397     |     کد : 667

هر شهروند=حافظ اموال عمومی

تخریب اموال عمومی ، قدرنشناسی و بی توجهی به بیت المال

در روزهای اخیر وقتی داخل شهر میشویم و سری به پارک ها میزنیم شاهد تخریب و دستکاری و خرابکاری تابلوی خیرمقدم گویی در ورودی شهر و شکستگی برخی از چراغ های نصب شده و اموال عمومی در پارک ها بخصوص پارک مره خونی بودیم، چهره بدی داشتند گویا برخی از افراد آنها را با سنگ شکسته و... خسارتی به اموال دولتی وارد کرده بودند.

در روزهای اخیر وقتی  داخل شهر میشویم و سری به پارک ها میزنیم شاهد تخریب و دستکاری و خرابکاری تابلوی خیرمقدم گویی در ورودی شهر و شکستگی برخی از چراغ های نصب شده و اموال عمومی در پارک ها بخصوص پارک مره خونی بودیم، چهره بدی داشتند گویا برخی از افراد آنها را با سنگ شکسته و... خسارتی به اموال دولتی وارد کرده بودند.

🔸به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری سردرود ٬ متاسفانه چند سالی هست که شاهد این هستیم که اموال عمومی پارک مره خونی و دیگر مکان های عمومی شهر که با هزینه بیت المال توسط شهرداری خریداری و نصب میگردد با کم لطفی بعضی افراد ناشناس مواجه شده و چراغ ها و روشنایی ها و سرویس های آن علی رغم تعویض مداوم شکسته و از بین میرود که این امر هزینه های زیادی برای شهرداری متحمل میکند.

بی شک هر اقدامی که شهرداریها  انجام می دهند برای زیبا سازی آن شهر و استفاده بهینه مردم از آن امکانات و اقدامات انجام شده می باشد، تخریب اموال عمومی و امکانات شهری از جمله معضلاتی است که ضمن ایجاد مشکلات عمده در مدیرت شهری و وارد کردن خسارت به دولت و اموال عمومی، همواره یکی از دغدغه های مدیران شهری است.

توجه و دقت به این موضوع لازم است که تخریب اموال عمومی از جمله منکرات اقتصادی محسوب میشود. دین اسلام حفظ اموال دیگران و اموال عمومی را امری ضروری و پر اهمیت دانسته و کسانی را که به این مساله اهمیت ندهند، نکوهش کرده وبه عذاب اخروی وعده داده است. تخریب اموال عمومی باعث خسارات اجتماعی و اقتصادی فراوانی می‌شود و برای حیات فردی و اجتماعی آثار مخربی در پی دارد.

اموال عمومی دایره وسیعی دارد و شامل همه اموال ملی که مردم به شکلی با آن در ارتباط اند نیز میشود.

در همین راستا اخیرا نیز تابلوی چلنیوم ورودی شهر دستکاری و سیم های آن قطع گردیده بود و همچنین شیشه های سرویس های بهداشتی و چراغ ها و روشنایی پارک مره خونی توسط افرادی ناشناس شکسته شده، که شهرداری بلافاصله مجددا نسبت به بازسازی و تعمیر آنها اقدام نموده.

امید است بیش از این در نگهداری اموال عمومی کوشا باشیم چرا که این هزینه ها از پول بیت المال برای شهرمان هزینه میگردد.

انشالله دیگر شاهد بتصویر کشیدن چنان تصاویر تلخ نباشیم...
 


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ