• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 7
ديروز : 56
ماه : 1933
 
تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393     |     کد : 69

نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده عزاداران حسینی در سردرود اقامه گردید

همزمان با عاشورای حسینی و با حضور گسترده مردم سردرود، نماز ظهر عاشورا در این شهر اقامه شد.


به گزارش روابط عمومی شورا و شهرداری سردرود نماز ظهر عاشورا امروز همزمان با عاشورای حسینی، به امامت حجت الاسلام والمسلمین صفوی، برپا شد.

دسته‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) امروز با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری سردرود و به منظور تکریم نماز به عنوان مهمترین پیام عاشورای حسینی نماز ظهر را اول وقت به جماعت اقامه کردند.
حضور بی‌نظیر عزاداران اباعبدالله‌الحسین (ع) در سردرود  جلوه‌های معنوی شور حسینی را در قالب دسته‌ها و هئیت‌های سوگوار در نماز ظهر عاشورا متجلی ساخت،
 حجت الاسلام والمسلمین  صفوی در خطبه های نماز ظهر عاشورا اظهار کرد: اگر امام حسین (ع) در هجوم سخت دشمنان در حالی که تیر از زمین و آسمان بر سر و روی لشکریان اسلام می بارید، فریضه نماز را به موقع برپا کرد، نشان از آن است که این شعار حقیقی اسلام نباید مورد غفلت و یا کوچک ترین کم توجهی واقع شود.

ایشان با قدردانی از حضور قشرهای مختلف مردم در نماز ظهر روز سه شنبه عاشورا در سردرود افزود: نماز ظهر عاشورا نماز عاشقانه و عارفانه ای است که به یاد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در آخرین لحظه عمرش برپا می شود و این نماز نشان می دهد که جامعه اسلامی همچنان زنده است و بر احکامی چون نماز و واجب های دیگر تاکید و اهتمام دارد.

وی با یادآوری اینکه نماز روح و حقیقت دین اسلام و تمام مسلمانان است، افزود: اگر مسلمانان بتوانند بر این اصل اساسی تکیه کنند، هیچ عاملی نمی تواند وحدت و اتحاد آنها را بشکند.

  لازم به ذکر است عوامل اجرایی شهرداری سردرود طبق سنت همه ساله مسئولیت اجرای برگزاری مراسم نماز ظهر عاشورا را بر عهده دارد.


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ