• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 51
ديروز : 68
ماه : 1887
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1400     |     کد : 791

گزارش از شاهین نظری:

سوزاندن برگ های پاییزی عامل آلودگی آب، خاک و هوا و بلای جای شهروندان سردرودی

سردرود یکی از مناطق حاصل خیز و باغ شهرهای استان محسوب میشود که از سالیان گذشته در محاصره آلایندگی های کارخانجات مجاور در شهرکهای صنعتی و بخصوص مازوت سوزی در نیروگاه و پالایشگاه می باشد که متاسفانه علیرغم اینکه این آلودگی محصولات باغی این شهر را رو به نابودی میبرد، آمار مرگ و میر ، بخصوص بیماری سرطان را نیز در این شهر بصورت چشم گیری افزایش داده است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آیینه ی شهر، سردرود یکی از مناطق حاصل خیز و باغ شهرهای استان محسوب میشود که از سالیان گذشته در محاصره آلایندگی های کارخانجات مجاور در شهرکهای صنعتی و بخصوص مازوت سوزی در نیروگاه و پالایشگاه می باشد که متاسفانه علیرغم اینکه این آلودگی محصولات باغی این شهر را رو به نابودی میبرد، آمار مرگ و میر ، بخصوص بیماری سرطان را نیز در این شهر بصورت چشم گیری افزایش داده است .

حال فصل پاییز یکی از فصولی هست که این شهر بیشتر از فصل های دیگر در معرض آلودگی می باشد، سوزاندن برگ های پاییزی نیز یکی‌ دیگر از علل ها و موجبات آلودگی آب، خاک و هوا در این شهر گردیده هر چند این مبحث مربوط به اداره محیط زیست است که در این گزارش از ریاست محترم اداره محیط زیست استان تقاضا داریم در این خصوص مداخله نموده تا این معضل چندین ساله شهروندان سردرودی مرتفع شود.

 همچنین از شهروندان سردرود بخصوص باغداران محترم دیار سرسبز خلجان درخواست میگردد ، برگ های پاییزی را نسوزانند و در زمین‌های کشاورزی و باغات پخش کنند تا در فصل پاییز و زمستان بر اثر سرما و بارش، تبدیل به کود های گیاهی و کودبرگ شود که این مهم برای کشاورزی بسیار مفید است.

لذا این امر موجبات نارضایتی دیگر شهروندان به ویژه افراد میانسال و کسانی که از ناراحتی تنفسی رنج می برند و دوستداران محیط زیست را به‌دنبال دارد. حق هم با آنها است، آسمان و زمین و ودیعه‌های آن، برای امروز و فردا نیست. اجدادمان نسل به نسل طبیعت را پاک نگاه داشتند تا زیستگاه ما شکل بگیرد و روا نیست با دشمنی با طبیعت، تمامی عوامل زیستی را از بین ببریم و به دست خود از روی ناآگاهی چگونگی همراهی با طبیعت یا تساهل، خود؛ و زیستگاه آیندگان را از بین ببریم.

یکی از بانوان سردرودی نیز در این خصوص اظهار داشت: تقریبا همه روزه شاهد سوزاندن برگهای پاییزی در سطح باغات شهر هستیم که علاوه بر به‌هم زدن چهره طبیعت، برای انجام امورات روزمره نیز به مشکل می خوریم بطوری که امکان باز کردن پنجره منزل را نداریم و حتی باید بارها لباس هایمان را بشوییم.

البته عده ای از شهروندان نیز باغدارای و خوش نشینان را عامل اصلی این اتفاق می دانند چراکه در روزهای تعطیل و آخر هفته بیشتر شاهد حجم غبار و دود در سطح شهر هستیم. این افراد معتقدند: باغداران و ویلانشین‌ها با آتش زدن برگ‌های داخل باغ، فضا و هوای شهر را آلوده می‌کنند و این برای دیگر شهروندان ناخوشایند است.
(گزارش خبر:شاهین نظری)
 


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ