• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 1
ديروز : 53
ماه : 1767
 
تاریخ : چهارشنبه 8 دي 1400     |     کد : 798

در اولین جلسه تخصصی شهردار سردرود و رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورا با دکتر ندیم پدر‌ سرمایه گذاری ایران مطرح شد:

تهیه بسته های سرمایه گذاری در شهر سردرود در دستور کار قرار دارد

معاونت سرمایه گذاری شهرداری سردرود تهیه بسته های سرمایه گذاری و طرح های توجیهی را در دستور کار قرار داده است.

معاونت سرمایه گذاری شهرداری سردرود تهیه بسته های سرمایه گذاری و طرح های توجیهی را در دستور کار قرار داده است.
اولین نشست تخصصی سرمایه گذاری و اقتصاد شهری با هدف توسعه ی پایدار شهر سردرود امروز سه شنبه هفتم  دی ماه با حضور رییس کمیسیون سرمایه گذاری و نائب رییس شورای اسلامی شهر، شهردار سردرود و همچنین دکتر داوود ندیم پدر سرمایه گذاری ایران  در محل اتاق شهرداری سردرود  برگزار شد.

در این نشست دکتر داود ندیم "پدر سرمایه گذاری شهرداریها" و "موسس مدرسه سرمایه گذاری شهری" به عنوان میهمان ویژه و شهروند سردرودی طی سخنانی مطالب گسترده ای را در رابطه با مشکلات مالی و اقتصادی فراروی اجرای امور و راه های برون رفت از این مشکلات ارائه کرد و گفت: امروز جهان با شتاب فوق العاده ای به سوی تغییر گام برمی دارد و این در حالیست که شهرداریها با قرار گرفتن در پوسته ی صد ساله با مقررات دست و پا گیر روزگارشان را می گذرانند.

دکتر ندیم گفت: در چند سال اخیر تعداد بیست مدل برای درآمد پایدار در کشور ابداع شده که بیستمین مورد آن امروز در این نشست رونمایی می شود و این درحالیست که متاسفانه هیچ یک از آنها در زیرساختهای قانونی و اجرایی و تشکیلاتی شهرداریها ورود پیدا نکرده است.

"پدر سرمایه گذاری شهرداریها" تصریح کرد: هر شهر محصول تمدن آن منطقه است و نحوه ی توسعه و پیشرفت هر شهر، نماد و تبلور افکار و اندیشه های مردمان ان دیار است؛ لذا وقت آن رسیده که از مرحله ی پند انگاری عبور کنیم و به مرحله ی فناوری و تغییر رفتار و روش برسیم و با عنایت به پتانسیل های بالای شهر سردرود در تمامی امور بخصوص تابلو فرش دستباف و محصولات باغی می‌توان با برنامه ریزی و اقدامات عملی و شایسته در امر سرمایه گذاری به پیشرفت شهر و درآمدی پایدار برای شهرداری اقدام نمود .

دکتر پناه القلندیس شهردار سردرود نیز در این جلسه با بیان اینکه : تحرکات و تلاش های مستمری در خصوص تهیه بسته های سرمایه گذاری و طرح های توجیهی در نظر داریم در آینده ی نزدیک انجام دهیم.

 پناه افزود: همچنین جلسه با سرمایه گذاران و اصحاب اقتصادی تاثیرگذار در این راستا در بخش های مختلف عمرانی، تفریحی، توریستی و زیرساختی امید است با همکاری دکتر ندیم که از افتخارات شهر سردرود در کشور محسوب می شود برگزار خواهیم کرد تا پس از تصویب نهایی اطلاع رسانی  لازم در این خصوص انجام گردد.
وی با اشاره به اینکه به رغم فضای نامناسب اقتصادی در کشور، توفیقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری شهرداری سردرود در حال شکل گیری است که در خصوص تدوین سیاست ها و روش ها و آخرین دستورالعمل های سرمایه گذاری در معاونت سرمایه گذاری شهرداری  سردرود اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.

مهندس سجاد آدی بیگ نایب رییس شورا و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سردرود نیز با اعلام اینکه  برگ برنده شهرداری‌ها را در وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی می دانیم و افزود: باید توجه داشت جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف همواره عاملی مهم و برجسته برای تداوم رشد اقتصادی هر شهری به شمار آید و در این میان شهرداری، به عنوان نهادهای عمومی با توان مالی بالا و ظرفیت های متعدد قادر است با بهره گیری از تمامی قابلیت ها و ویژگی‌های آن شهر ظرف توسعه اقتصادی و شهری را انباشته ساخته و پیشبرد اهداف شهر را میسر کند.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیاز اصلی امروز شهرداری‌ها بوده و امروز بدنه کارشناسی در شهرداری سردرود به این باور دست پیدا کرده که سرمایه‏‌گذاری نیاز اصلی شهرداری بوده و نیاز است تا در این زمینه همراهی و بسترسازی لازم را با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داشته باشند و مسیر را برای حضور آنها به خوبی فراهم کنند.
نایب رییس شورای اسلامی سردرود در آخر تصریح کرد: امروزه متاسفنه شکاف عمیقی میان نیازهای واقعی شهرها و بودجه شهرداری ها به وجود آمده و این شکاف یکی از اساسی ترین علل عدم توسعه یافتگی شهرهای ایران است بر همین اساس مباحث سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها در حال افزایش است و ما نیز از تمام فعالان این بخش دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری سردرود با مساعدت ها و کمک‌های افراد و بزرگان بومی این شهر همچون دکتر ندیم و ... داشته باشیم.
انتهای خبر


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ