• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 1
ديروز : 40
ماه : 1632
 
تاریخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403     |     کد : 850

امام جمعه ی شهر سردرود:

یکی از وظایف اصلی شوراهای اسلامی تحقق شعار سال است / تعهد شوراها در پاسخگویی به مطالبات مردم تاثیرگذار است

حجت‌الاسلام دکتر جلیل جلیلی امام جمعه ی شهر سردرود ، عصر امروز با حضور خود بهمراه شهردار و معاونین شهردار سردرود در ساختمان شورای اسلامی شهر سردرود ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز شوراها افزود: حدود ۱۵ ماه از عمر این دوره شوراهای اسلامی باقی مانده و اعضای شورای اسلامی می‌بایست به کارها و همچنین وعده‌های باقی مانده خود عمل کرده و به یکی از وظایف ذاتی خویش که حضور منظم در جلسات هست جامه عمل بپوشاند.

به گزارش امور ارتباطات و روابط عمومی شهرداری سردرود ؛ حجت‌الاسلام دکتر جلیل جلیلی امام جمعه ی شهر سردرود ، عصر امروز با حضور خود بهمراه شهردار و معاونین شهردار سردرود در ساختمان شورای اسلامی شهر سردرود ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز شوراها افزود: حدود ۱۵ ماه از عمر این دوره شوراهای اسلامی باقی مانده و اعضای شورای اسلامی می‌بایست به کارها و همچنین وعده‌های باقی مانده خود عمل کرده و به یکی از وظایف ذاتی خویش که حضور منظم در جلسات هست جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه شورای شهری اثر گذار و موفق است که به فکر ایده و تفکر نو در جهت حل مشکلات شهر باشند ، چرا که هر چقدر هم شهردار با تعهد و تخصص باشد اگر شورای شهر همراه و همدل وی نشوند مطمینا جایگاه و شخص شهردار به حاشیه خواهد رفت.

دکتر جلیلی گفت: شوراها هرچه دارای تخصص، توان و تعهد باشند به همان میزان در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم می توانند نقش آفرین باشند.

وی، شورا را تبلور عینی مردم سالاری دینی ذکر کرد و افزود: شورا یک پارلمان محلی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها در مورد شهر است.
امام جمعه سردرود ، با تاکید براینکه پیشرفت شهر و روستاها در گرو انتخاب شوراهای متخصص و دارای برنامه و صاحب فکر است، گفت: شوراها در تصمیم گیری ها باید مصلحت عامه مردم را در نظر بگیرند و بدانند تصمیم گیری های آنان در مصلحت مردم بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تصمیماتی که اعضای شوراها می گیرند به نوعی قانون گذاری است باید اشرافیت کاملی بر قوانین بالادستی داشته باشند تا تصمیماتی که می‌گیرند تناقضی با قانون نداشته باشد، گفت: اگر تصمیمات شوراها با توجه به شناخت کامل قوانین باشد قطعا ریتم خوبی را در تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات مردم خواهد داشت و در کنار آن باید از رانت و فساد های مالی پرهیز نمایند چرا که شهر سردرود در کل استان به عنوان شهری مذهبی با مردم متدین و فرهیخته شناخته شده و بایستی از هویت و آبروی این شهر بسیار مراقبت کرد.

  امام جمعه سردرود، در آخر؛ با اشاره به اهمیت شوراها و آیات متعدد قرآن کریم در مورد جایگاه این موضوع، اظهار کرد: مشورت و شورا اهمیت زیادی دارد تا جایی که خداوند به پیامبر در مورد اهمیت آن تاکید کرده و می‌فرماید، با مردم مشورت و بر آنها رحمت و مهربانی کن و بایستی شورا توجه ویژه به قشر محروم و ایجاد و تحقق عدالت اجتماعی داشته باشد چرا که از مهمترین وظایف دولت عدالت محور و مردمی است.

خبر : شاهین نظری
10:01
10:01

10:01

 


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ