• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 0
ديروز : 117
ماه : 2149
 
تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 1395     |     کد : 305

شهردار سردرود خبر داد:

روزانه بیش از 22 تن زباله در شهر سردرود جمع آوری و دفن می شود

شهردار سردرود با اعلام این که روزانه 22 تن زباله در شهر سردرود تولید و دفن می شود افزود :نتایج مطالعات نشان می دهد که افراد بسیار بیشتر از موادی که مصرف می کنند، تولید زباله می کنند که البته در برخی کشورهای توسعه یافته از زباله بهترین استفاده را می کنند و از آن به عنوان «طلای کثیف» نام می برند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری سردرود ، مهندس حاجی زاده ، شهردار سردرود با اعلام این که روزانه سرانه تولید و دفن زباله در شهر سردرود 22 تن  می باشد افزود :نتایج مطالعات نشان می دهد که افراد بسیار بیشتر از موادی که مصرف می کنند، تولید زباله می کنند که البته در برخی کشورهای توسعه یافته از زباله بهترین استفاده را می کنند و از آن به عنوان «طلای کثیف» نام می برند .

ایشان خاطرنشان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی و در عین حال خود کفا می باشد که در آمد آن از محل عوارض و بهای خدمات به شهروندان تامین می شود که در این راستا یکی از وظایف اصلی شهرداری  ، تنظیف ، رفت و روب ، جمع آوری و دفن زباله می باشد که با توجه به تولید روزانه 22 تن زباله در شهر سردرود ، هزینه متحمل شده برای شهرداری سالانه مبلغ 13 میلیارد ریال و برای هر شهروند با احتساب جمعیت 30 هزار نفری مبلغ 433000 ریال می باشد.

حاجی زاده با اعلام اینکه مبلغ دریافتی شهرداری در سال1394 بابت بهای این خدمات تقریبا مبلغ دو میلیارد ریال بوده که 15 درصد هزینه مصرف شده در این خصوص از شهروندان عزیز وصول گردیده شده است ، به عبارتی میانگین پرداختی به ازای هر نفر جمعیت ،  سالانه 65000 ریال می باشد که این هزینه ها بدون احتساب هزینه های ستادی و پشتیبانی بوده و فقط هزینه های مستقیم لحاظ گردیده است. لذا انتظار میرود انشالله مردم در خصوص پرداخت هزینه های سالانه پسماند (نوسازی) با شهرداری همکاری لازم را معمول نمایند . ایشان همچنین با اشاره به اینکه انشالله در زمینه های پسماند ، آموزش های لازم در آینده به مردم در زمینه چگونگی تفکیک زباله را فراهم خواهیم نمود.

شهردار سردرود در آخر گفت: حوزه مدیریت پسماند دارای سه ضلع است که «آموزش و فرهنگ سازی» ، «اعمال قانون» و «استفاده از فناوری های نوین و ارتقای آن» سه ضلع این مثلث را تشکیل می دهند .

به گفته ایشان ، اگر این سه ضلع همزمان و همگام با هم حرکت کنند می توان به اجرای قانون مدیریت پسماند امیدوار  تا جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندها ، هزینه های کمتری را دربرداشته باشد.

خبر:شاهین نظری


مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ