• شعار سال 1403
  • آبشار پارک مره خونی
  • گلزار شهدای سردرود
  • زیبایی های سردرود
  • سردرود
  • سردرود2
 
اوقات شرعی 
 
 
امروز : 25
ديروز : 68
ماه : 1797
 
تاریخ : پنجشنبه 13 آذر 1393     |     کد : 78

جلسه شورا و شهردار سردرود با مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه

شرکت عمران شهرجدید سهند نسبت به طراحی و اجرای مسیر به صورت کامل برای بهره برداری از ایستگاه ورودی شهر جدید سهند تا ایستگاه سردرود اقدام خواهد نمود

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری سردرود مهندس اصغر آدی بیگ بهمراه مهندس جواد آدی بیگ و همچنین مهندس حاجی زاده شهردار سردرود ، با حضور در سازمان قطارشهری تبریز و حومه طی جلسه ای با مدیرعامل محترم این سازمان  جناب آقای مهندس پشمینه آذر در خصوص ایستگاه متروی شهر سردرود به بحث و بررسی پرداختند،لازم به ذکر است نتیجه پیگیری ها و مصوبه نهایی سازمان قطار شهری تبریز با شهر جدید سهند در خصوص ایستگاه متروی شهر سردرود بشرح ذیل می باشد:

۱-براساس گزارش نهایی مطالعات مرحله اول مسیر قطار حومه ای شهر جدید سهند که از سوی مهندسین مشاور در خرداد ماه ۱۳۹۰ به انجام رسیده است ، کریدورهای اصلی مسیر در دو گزینه به شرح ذیل می باشد.
۱) در حاشیه آزادراه در حال ساخت تبریز و سهند


۲)در حاشیه جاده موجود تبریز-آذرشهر

مزایا و معایب هریک از کریدورها متعدد و متفاوت می باشد و بسته به اهداف و سیاستهای طرح و احداث قطار برقی ممکن است هر یک از کریدور ها بر دیگری ارجحیت داشته باشد.

به لحاظ کارفرمای پروژه و با نگاه تحقق اهداف و از یک سو کاهش هزینه های اجرایی به ویژه هزینه تملک با کاهش حداکثری ؛ کریدور حاشیه ازادراه سهند-تبریز گزینه مطلوب تری است اما از نظر مراکز جمعیتی و اشتغال موجود و مستمر در حاشیه محور آذرشهر و مسئولان محلی و همچنین بهره بردار آتی سیستم قطار شهری گریدور حاشیه جاده آذرشهر به مراتب مطلوب تر می باشد ، هر چند با مشکلات تملک ، افزایش هزینه های ساخت(گالری و تونل) و تطویل زمان برای رفع معارضان ملکی و تاسیساتی همراه است.

با توجه به موضوع فوق و مسائل مطرح شده در این خصوص ، کریدور حاشیه جاده آذرشهر ، تحقق موضوعات ذیل به عنوان گزینه نهایی مورد تائید و توافق گردید.

۲-شورای شهر , استانداری , شهرداری و شرکت های بهره بردار تاسیسات شهری تبریز و حومه متعهد می گردند نسبت به رفع معرضان تاسیساتی(اب ، برق، گاز و مخابرات)و قطع یا عبور از معابر به صورت موقت در زمان اجرا به دائم طمابق طرح و برای استملاک اراضی واقع در حریم مسیر راه آهن و طی مراحل قانونی خرید و ازادسازی مسیر مصوب مساعدت لازم را بعمل آورند.

۳-شورای شهر , استانداری , شهرداری تبریز در تقبل هزینه های مازاد تحمیل شده به پروژه نسبت به ساخت حدود ۶ کیلومتر مسیر بصورت کامل برای بهره برداری در محدوده شهر تبریز از ایستگاه کوی لاله(تبریز) تا ایستگاه شهر سردرود توسط سازمان قطار شهری تبریز اقدام می نمایند.

۴-شرکت عمران شهرجدید سهند نسبت به طراحی و اجرای مسیر به صورت کامل برای بهره برداری از ایستگاه ورودی شهر جدید سهند تا ایستگاه سردرود اقدام می نمایند.

۵-اجرای طرح مذکور منوط به تصویب ماده۲۱۵ در مراجع مربوطه می باشد.

IMG_2251

IMG_2250




مدیر کل پورتال
PDF چاپ چاپ